Warning: Declaration of ElementorPro\Modules\Posts\Skins\Skin_Content_Base::register_controls(Elementor\Widget_Base $widget) should be compatible with Elementor\Controls_Stack::register_controls() in /home/poodmani/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/post-content.php on line 30
   

بحث کلاسی صفحه 132 مدیریت تولید

پاسخ بحث کلاسی صفحه 132 کتاب مدیریت تولید

در این پست به انتشار پاسخ بحث کلاسی صفحه 132 از کتاب مدیریت تولید پرداخته ایم.
در این مطلب شما می توانید بصورت
کامل پاسخ بحث کلاسی را مشاهده کنید و از آن استفاده کامل ببرید.

کتاب مدیریت تولید

سوال بحث کلاسی صفحه 132 کتاب مدیریت تولید :

به نظر شما رعایت اصول اخلاق حرفه ای چه کمکی در پیشبرد اهداف پروژه می کند؟آیا می توانید نمونه هایی در این زمینه ارائه دهید؟


متن فوق عنوان سوال بحث کلاسی صفحه 132 کتاب مدیریت تولید می باشد. حال در ادامه به پاسخ به این سوال می پردازیم.

به منظور سهولت در دریافت پاسخ فعالیت ها و جلوگیری از اتلاف زمان برای جستجوی پاسخ ها در سایت، سایت پودمانی فایل گام به گام پودمان های مختلف درس مدیریت تولید و از جمله پودمان پنجم را در اختیار شما عزیزان قرار داده است برای دریافت و دانلود فایل گام به گام پودمان پنجم روی لینک زیر کلیک نمایید:

دانلود فایل گام به گام پودمان پنجم 

پاسخ بحث کلاسی صفحه 132 کتاب مدیریت تولید

در پاسخ به این سوال از کتاب مدیریت تولید که در صفحه 132 بیان شده است باید گفت:

مدیران و کارکنان هر روزه با چالش تصمیم‌گیری اخلاقی مواجه هستند، تصمیم‌هایی که شرکت، سهامداران و همه‌ی طرف‌های درگیر را تحت تأثیر قرار می‌دهند. هدایت و مدیریت یک کسب‌وکار به روش‌های اخلاق‌مدارانه، به دلایل قانونی و کاری امری ناگزیر و آگاهی از الزامات اخلاقی برای مدیران کسب‌وکارها ضروری است، در غیر این صورت نمی‌توانند خواسته‌ها و انتظارات شرکت را برآورده کنند و برای دیگران الگو باشند.

به دنبال برخی رسوایی‌ها در سال‌های اخیر، بیشتر سازمان‌ها و شرکت‌ها اقدام به تهیه‌ی ضوابط کاری و معیار‌های اخلاقی مدون کرده‌اند. بخشی از کار مدیر این است که به دیگران نشان دهد تصمیم‌گیری اخلاقی یعنی چه!

وظیفه‌ی دیگر او برای اجرای فرآیند اخلاق حرفه ای، تشویق کردن دیگران به پیش‌قدم شدن و صحبت درباره‌ی مواردی است که به نظرشان غیراخلاقی می‌آید. در نتیجه‌ی این روند، امکان بررسی آن موارد و جلوگیری از ادامه‌ی آنها را پیش از اینکه از کنترل خارج شوند، خواهد داشت. اما فراموش نکنید که معیارهای اخلاقی همیشه جوابگوی مشکلات و مسائل نیستند، گاهی مرز میان اخلاقیات و قانون به آسانی تفکیک‌پذیر نیست.

مثلا فرض کنید به طور تصادفی اطلاعات محرمانه‌ای را در مورد آسیب‌رسانی محصول شرکت رقیب به دست بیاورید، شاید از نظر اخلاقی استفاده از آن اطلاعات اشکالی نداشته باشد، اما این کار خلاف قانون است. پاسخ درست به چنین موقعیت‌هایی آسان نیست اما مهم است که به آنها فکر کنید و برای مقابله با آنها آماده شوید.
برای خلق محیطِ کاریِ اخلاق‌مدار، یک برنامه آموزشی کارآمد لازم است. البته این آموزش نباید تنها به مرور و بررسی ضوابط و معیارها محدود شود.

به همین دلیل تهیه‌ و تدوین ضوابط کاری و معیار‌های اخلاقی اهمیت زیادی دارد. این ضوابط و معیارها باعث می‌شوند کارکنان همیشه جنبه‌های اخلاقی را در نظر بگیرند و در نتیجه احتمال رخداد رفتارهای غیراخلاقی کاهش می‌یابد. اگر مدیر پروژه می‌خواهد کارکنان مشتاق برنامه و ارزش‌های اخلاقی آن باشند باید کاری کند که در تهیه‌ی آن مشارکت و نسبت به آن احساس تعلق داشته باشند.

پاسخ بحث کلاسی صفحه 132 کتاب مدیریت تولید

فواید اخلاق حرفه ای در محیط کار:

  1. به بهبوداساسی اوضاع برخی جوامع انجامیده است.
  2. باعث می شود درشرایط آشفته، تیم عملکرداخلاقی خودراحفظ کند.
  3. موجب شکل گیری کارگروهی قوی وافزایش بهره وری می شود.
  4. رشدوبالندگی اعضای تیم.
  5. قانونی بودن خط مشی ها.
  6. جلوگیری از عمل مجرمانه اهمال.
  7. به مدیریت ارزش های مطرح درمدیریت کیفیت، برنامه ریزی استراتژیک و مدیریت تنوع کمک می کند.
  8. ایجاد تصویری مثبت از تیم پروژه در نزد مسئولین و حتی مردم .

اخلاق حرفه ای در هر شغلی معنا می یابد مثلا وقتی یک مشاور به اخلاق حرفه ای پایبند باشد و به حرف های مراجعه کننده به دقت گوش داده و راز نگه دار خوبی باشد و از اطلاعاتی که فرد در اختیار وی قرار داده حفاظت کند و حتی درمان گر بوده و به وی کمک کند مراجعه کننده به دفعات بیشتر مراجعه می کند و همین طور افراد دیگر را به این مرکز مشاوره معرفی می کند و واسطه می شود .

 

 

بحث کلاسی صفحه 132 کتاب مدیریت تولید

وب سایت پودمانی

پاسخ فعالیت ها و کار در منزل درس مدیریت تولید را از وب سایت پودمانی به راحتی دریافت کنید.

طرح درس روزانه، طرح درس سالانه و نمونه سوالات دروس را از سایت پودمانی دریافت کنید

پژوهش کنید

پاسخ پژوهش کنید درس مدیریت تولید  را به راحتی از سایت پودمانی دریافت کنید.

کار در کلاس

پاسخ کار در کلاس در مدیریت تولید و کار در منزل را در سایت پودمانی مطالعه کنید

فکر کنید

ایده های جالب برای بخش فکر کنید کتاب مدیریت تولید را در سایت پودمانی دنبال کنید.

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!