Warning: Declaration of ElementorPro\Modules\Posts\Skins\Skin_Content_Base::register_controls(Elementor\Widget_Base $widget) should be compatible with Elementor\Controls_Stack::register_controls() in /home/poodmani/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/post-content.php on line 30
   

پاسخ کار در منزل صفحه 70 کتاب مدیریت تولید

پاسخ کار در منزل صفحه 70 کتاب مدیریت تولید

در این پست به انتشار پاسخ کار در منزل صفحه 70 از کتاب مدیریت تولید پرداخته ایم.
در این مطلب شما میتوانید بصورت
کامل پاسخ کار در منزل را مشاهده کنید و از آن استفاده کامل ببرید.

کتاب مدیریت تولید

سوال کار در منزل صفحه 70 کتاب مدیریت تولید :

فردی در قالب یک واحد تولیدی کوچک با محصولات ابتکاری و با مصرفی عمومی در حال فعالیت می باشد،

و متوجه شده‌ که محصولات او مشتری دارند،

ولی این کار در صورتی اجرایی است که تولید انبوه شود و هزینه تولید پایین بیاید.

اما با توجه به کم بودن سرمایه شخصی این امکان برای او وجود ندارد که تولید انبوه و کم هزینه داشته باشد.

از طرفی هم، هر تعداد تولید کرده‌ به فروش رفته‌اند،

ولی با توجه به گران تمام شدن محصول برای او سودی نداشته است.

چگونه می توان فرآیند بازارسنجی آن رابررسی کرد؟


متن فوق عنوان سوال کار در منزل صفحه 70 کتاب مدیریت تولید می باشد. حال در ادامه به پاسخ به این سوال می پردازیم.

به منظور سهولت در دریافت پاسخ فعالیت ها و جلوگیری از اتلاف زمان برای جستجوی پاسخ ها در سایت، سایت پودمانی فایل گام به گام پودمان های مختلف درس مدیریت تولید و از جمله پودمان سوم را در اختیار شما عزیزان قرار داده است برای دریافت و دانلود فایل گام به گام پودمان سوم روی لینک زیر کلیک نمایید:

دانلود فایل گام به گام پودمان سوم 

پاسخ کار در منزل صفحه 70 کتاب مدیریت تولید

در پاسخ به این سوال از کتاب مدیریت تولید که در صفحه 70 بیان شده است باید گفت :

برای احداث یک واحد تولیدی موارد زیر ضروری است:

  • بررسی
  • تحقیق
  • و محاسبات دقیق در مورد هزینه‌ها و نیازمندی‌ها .

در مطالعه یک طرح توجیهی اقتصادی جنبه های زیر را باید در نظر گرفت:

  • جنبه‌های ارزیابی بازار،
  • جنبه ارزیابی مالی،
  • جنبه ارزیابی فنی
  • و جنبه ارزیابی اقتصادی

حال سوال اساسی این است که آیا برای ایجاد واحد تولیدی خود، محصول و فروش آن موارد و جنبه‌های فوق را در نظر گرفته‌اید ؟

در دنیای رقابتی و مشتری گرای امروز، بازاریابی شغل همه افراد است و نیاز دارید که با مفاهیم و ابزار بازاریابی آشنایی کامل داشته باشید.

اصل اساسی در بازاریابی، ارزش قائل شدن برای مصرف‌کننده است

و برای دستیابی به موفقیت، سازمان‌ها باید به تغییرات بیرونی پاسخ مناسب دهند.

چنین پاسخ‌هایی مستلزم تهیه یک برنامه استراتژیک است.

برنامه استراتژیک باید از برنامه بازاریابی پیروی کند و برنامه بازاریابی باید به مقوله آمیخته بازاریابی توجه کند.

پس باید بازار خود را بخش‌بندی کنید،

مطمئن شوید که این بخش‌ها قابل توجه، قابل تمایز، اندازه‌گیری، در دسترس و قابل انطباق با برنامه‌های شما هستند

و براساس طبیعت و ساختار محصول یا خدمت خود مراحل بعدی را پیش ببرید.

پیتر دراکر، تصویری رویایی درباره رشته مدیریت داشت و دلیل داشتن این تصویر، الهام گرفتن از عبارات پیشنهادی خویش بود، عباراتی از قبیل:

  • «هدف بازاریابی، آن است که چیزی را که ضروری نیست، بفروشید»
  • «هدف شرکت، ایجاد مشتری است»
  • «تنها کانون سود ده مشتری است».

بنابراین هر کسب‌وکاری، دو وظیفه اصلی دارد:

  • بازاریابی
  • نوآوری

چون تنها بازاریابی و نوآوری نتایجی را به همراه دارند و مابقی، همه هزینه است.»

پاسخ کار در منزل صفحه 70 کتاب مدیریت تولید

فرآیند بازارسنجی، بازاریابی، تولید و فروش هر کالا نیازمند دقت و بررسی موارد زیر است:

۱- استراتژی بازاریابی:

استراتژی بازاریابی، باید از طریق استراتژی کسب و کار تدوین شود.

این استراتژی، باید این سوال را که

«چرا مشتریان ما باید محصولات (یا خدمات) ما را بخرند و نه محصولات رقبای ما را؟»

پاسخ دهد.

استراتژی بازاریابی مواردی مانند:

  • بازار هدف،
  • چگونگی جایگاه‌یابی محصولات یا خدمات
  • و چگونگی نامگذاری آنها را تعیین و تعریف می‌کند.

2-تدوین برنامه بازاریابی:

یک برنامه بازاریابی، براساس هدف‌گذاری مشتری و عناصر آمیخته بازاریابی شامل «چهارP بازاریابی»  پیشبردی است.

چهارP بازاریابی یعنی:

  • محصول (یا خدمات)- Products
  • مکان (یا توزیع)، Position
  • قیمت – Price
  • فعالیت‌های پیشبردی

۳- تحقیقات بازار (گوش کنید و یاد بگیرید):

تحقیقات بازار، فرآیندی برای شنیدن و یاد گرفتن، با هدف تصمیم‌گیری بهتر است.

تحقیقات رسمی که شامل روشهای زیر می باشد:

  • مشاهدات مستقیم،
  • آزمایش‌ها،
  • گردآوری و تجزیه و تحلیل داده‌های خرید،
  • بررسی‌های میدانی مشتری،
  • گروه‌های کانونی و تماس‌ها با مشتریان ناراضی و از دست رفته.

4-سفارشی سازی بازار (تقسیم‌بندی، هدف‌گذاری و جایگاه‌یابی):

هدف از تقسیم‌بندی، تبدیل بازار انبوه، به خرده‌ بازارهایی است که مشتریان آنها نیازهای مشترکی دارند.

تقسیم‌بندی موفق یک شرکت را قادر می‌سازد تا منابع خود را متمرکز کرده و کالاها و خدماتی را ایجاد کند که به بهترین نحو پاسخگوی نیازهای مشتریان باشند.

۵- تجزیه و تحلیل رقبا (رقبای خود را بشناسید):

نقطه شروع تجزیه و تحلیل رقابتی، شناسایی رقبا و مشخص کردن استراتژی‌ها و اهداف آنها است.

یک جدول «نقاط قوت نسبی» برای درجه‌بندی نقاط قوت و ضعف هر رقیب بر مبنای ابعاد کلیدی بازار (کیفیت، توزیع و… ) ایجاد کنید.

مطمئن باشید مسیر عوامل تاثیرگذار آن بازار را در این ابعاد نشان داده‌اید.

همچنین نسبت به پنج عامل تاثیرگذار در رقابت درونی یک صنعت که در زیر لسیت کرده ایم نباید بی تفاوت بود:

  • تهدید تازه‌واردان،
  • قدرت چانه‌زنی عرضه‌کنندگان،
  • رقابت بین موسسات رقیب در یک صنعت،
  • قدرت چانه‌زنی مشتریان
  • تهدید محصولات یا خدمات جایگزین .

6-ساخت نام و نشان تجاری (تمایزی که مشتریان به آن بها می‌دهند):

محصولات و خدمات را می‌توان از راه‌های مختلفی متمایز کرد که شامل موارد زیر است:

  • خدمات به مشتری،
  • تحویل سریع،
  • طراحی جذاب،
  • عملکرد عالی،
  • نوآوری فنی،
  • راحتی،
  • ایمنی،
  • محیط
  • و قابلیت اطمینان.

یک نام و نشان تجاری با تصویر مثبت، انتخاب مصرف‌کنندگان را آسان می‌سازد.

البته متمایزسازی تا حدی ارزش دارد که مشتریان برای آن تمایز ارزش قائل شوند.

۷- مشتریان مناسب:

بسیاری از شرکت‌ها نابرابری‌ های بزرگی را در ارزش اقتصادی مشتریان مختلف‌شان تجربه کرده‌اند.

آنها سود کلانی را از برخی از مشتریانشان به دست می‌آورند.

ولی برای جذب آنها مبالغ زیادی را از دست می‌دهند.

حتی یک اصلاح و بهبود ناچیز برای حفظ مشتری، می‌تواند موجب تغییرات بنیادین در جهت ارتقا و پیشرفت شرکت شود.

8-توسعه محصولات و خدمات جدید:

فرآیند توسعه محصول جدید شامل موارد زیر است:

  • خلق ایده،
  • شناخت خدمت،
  • توسعه،
  • آزمایش،
  • تجاری شدن
  • و مدیریت محصول.

۹- قیمت‌گذاری مناسب:

قیمت‌گذاری یکی از چهار عنصر آمیخته بازاریابی است که شامل روش های زیر است:

  1. قیمت‌گذاری به روش تعیین قیمت فروش با افزودن ضریب مخصوص سود به قیمت تمام شده،
  2. قیمت‌گذاری تبعیضی، یعنی عرضه محصولی با قیمت بالا برای اطمینان از مقاومت آن و سپس تخفیف تدریجی برای افزایش فروش.
  3. قیمت‌گذاری پرستیژی و تجملی، قیمت‌گذاری طعمه و قلاب، پیشبردهای قیمت و قیمت‌گذاری براساس ارزش درک شده توسط مشتریان هستند.

10- صادرات:

در آخر با انتخابی میان تلاش برای به جلو راندن محصولات موجود یا مطابقت آنها با نیازهای منحصر به‌فرد بازارهای خارجی مواجه می‌شوید: کارآیی در برابر تناسب.

کار در منزل صفحه 70 کتاب مدیریت تولید

وب سایت پودمانی

پاسخ فعالیت ها و کار در منزل درس مدیریت تولید را از وب سایت پودمانی به راحتی دریافت کنید.

طرح درس روزانه، طرح درس سالانه و نمونه سوالات دروس را از سایت پودمانی دریافت کنید

پژوهش کنید

پاسخ پژوهش کنید درس مدیریت تولید  را به راحتی از سایت پودمانی دریافت کنید.

کار در کلاس

پاسخ کار در کلاس در مدیریت تولید و کار در منزل را در سایت پودمانی مطالعه کنید

فکر کنید

ایده های جالب برای بخش فکر کنید کتاب مدیریت تولید را در سایت پودمانی دنبال کنید.

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!