Warning: Declaration of ElementorPro\Modules\Posts\Skins\Skin_Content_Base::register_controls(Elementor\Widget_Base $widget) should be compatible with Elementor\Controls_Stack::register_controls() in /home/poodmani/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/post-content.php on line 30
   

پاسخ پروژه من صفحه 77 مدیریت تولید

پاسخ پروژه من مدیریت تولید

پاسخ پروژه من صفحه 77 کتاب مدیریت تولید

در این پست از وب سایت پودمانی به انتشار پاسخ پروژه من صفحه 77 از کتاب مدیریت تولید پرداخته ایم.
در این مطلب شما میتوانید بصورت
کامل پاسخ پروژه من صفحه 77 مدیریت تولید را مشاهده کنید و از آن استفاده کامل ببرید.

کتاب مدیریت تولید

سوال  پروژه من صفحه 77 کتاب مدیریت تولید :

در مورد تأثیر و رشد روز افزونی که فناوری بر روی کالاها و خدمات مرتبط با رشته ی تحصیلی شما دارد، گزارشی تهیه کنید و مزایای آن را شرح دهید.


متن فوق عنوان پروژه من صفحه 77 مدیریت تولید می باشد. حال در ادامه به پاسخ به این سوال می پردازیم.

به منظور سهولت در دریافت پاسخ فعالیت ها و جلوگیری از اتلاف زمان برای جستجوی پاسخ ها در سایت، سایت پودمانی فایل گام به گام پودمان های مختلف درس مدیریت تولید و از جمله پودمان سوم را در اختیار شما عزیزان قرار داده است برای دریافت و دانلود فایل گام به گام پودمان سوم روی لینک زیر کلیک نمایید:

دانلود فایل گام به گام پودمان سوم 

پاسخ پاسخ پروژه من  صفحه 77 کتاب مدیریت تولید 

در پاسخ به این سوال از کتاب مدیریت تولید که در صفحه 77 بیان شده است باید گفت :

در جهان صنعتی امروز، به تولید به عنوان یک سلاح رقابتی نگریسته می شود و سازمانهای تولیدی در محیطی قرار گرفته اند که از ویژگی های آن می توان به:

  • افزایش فشارهای رقابتی،
  • تنوع در محصولات،
  • تغییر در انتظارات اجتماعی
  • و افزایش سطح توقع مشتریان اشاره کرد.

محصولات در حالی که باید بسیار کیفی باشند، تنها زمان کوتاهی در بازار می مانند و باید جای خود را به محصولاتی بدهند که با آخرین ذائقه، سلیقه و یا نیاز مشتریان سازگار هستند.

بی توجهی به خواست مشتری و یا قصور در تحویل به موقع ممکن است بسیار گران تمام شود.

شرایط فوق سبب گردیده تا موضوع اطلاعات برای سازمانهای تولیدی از اهمیت زیادی برخوردار شود.

از طرف دیگر، آخرین بررسیها حاکی از آن است که استراتژی رقابتی مبتنی بر بازار خود نیز به تدریج در حال گذر است وچشم انداز استراتژیک رقابت در آینده مبتنی بر منابع خواهد بود.

پروژه من صفحه 77 مدیریت تولید

به عبارت دیگر در حالی که شرکتها امروزه موفقیت را در تبعیت و استفاده درست از قوانین، فرصتها و شرایط دیکته شده توسط بازار می دانند، استراتژی مبتنی بر منابع بر این موضوع تاکید دارد که منفعت و موفقیت بیشتر با:

  1. اتکا بر مزیتها و منابع منحصر به فرد و قابل اطمینان شرکت
  2. و سرمایه گذاری به منظور توسعه و حفاظت از آنها حاصل خواهد شد.

البته منابع تولیدی مورد نظر تنها شامل:

  • سرمایه،
  • زمین،
  • ماشین آلات و تجهیزات نمی شوند،

بلکه بنای تولید نسل آینده بر تاکید و توجه به:

  • اطلاعات،
  • مدیریت دانش
  • و توجه ویژه به مسئله آموزش افراد خواهد بود.

وضعیت به وجود آمده و تحولات صورت گرفته مذکور در حوزه فعالیتهای تولیدی، اگرچه خود حاصل به کارگیری گسترده و همه جانبه فناوریهای اطلاعاتی در این حوزه است،

ولی در عین حال باعث توجه مضاعف سازمانها و شرکتهای تولیدی به مقوله اطلاعات و فناوریهای مرتبط با آن شده است.

بررسی پروژه من صفحه 77 از کتاب مدیریت تولید

فناوری اطلاعات شامل مجموعه تکنیک ها و ابزارهایی است که :

  • در جهت بهینه سازی و پشتیبانی سیستم های فعال بر محوریت اطلاعات و دانش ،
  • همچنین شامل مطالعه،
  • طراحی،
  • گسترش،
  • اجرا،
  • نگهداری و مدیریت سیستم های اطلاعاتی مبتنی بر رایانه
  • و به خصوص کاربردهای نرم افزار ی و سخت افزار ی رایانه است.

امروزه با توجه به محیط رقابتی و تغییر در خواسته های مشتریان و بازار، توسعه محصول جدید و پاسخگویی سریع به نیازهای مشتریان، برای سازمان ها در جهت حفظ و کسب مزیت رقابتی و باقی ماندن در عرصه رقابت ضروری می‌باشد.

در این راستا مفهوم قابلیت های فناوری اطلاعات می تواند با ایجاد زیرساخت های منعطف، یکپارچگی فناوری اطلاعات و مدیریت آن مفید باشد  و در جهت جمع آوری اطلاعات به منظور:

  • شناسایی فرصت های کسب و کار
  • و تصمیم گیری در پاسخ به تغییرات بازار برای ایجاد هماهنگی،
  • به اشتراک گذاری اطلاعات به موقع
  • و تسهیل ارتباطات در سازمان مورد استفاده قرار گیرد.

حضور قابلیت های فناوری اطلاعات قوی در یک شرکت می تواند از تبادل اطلاعات در میان کارکنان، واحدها و همچنین بین شرکت و شرکای تجاری آن پشتیبانی کند و نقش قابل توجهی در تسریع توسعه محصول و تحویل به بازار داشته باشد.

از طرف دیگر در بررسی فرآیندهای شرکت هایی که قابلیت های فناوری اطلاعات را برای بهبود عملکرد توسعه محصول جدید خود در محیط کسب و کار پویا به کار می گیرند، در نظر گرفتن دیگر منابع سازمانی از جمله کارآفرینی سازمانی قابل تأمل است.

پاسخ پاسخ پروژه من  صفحه 77 کتاب مدیریت تولید کتاب مدیریت تولید

قابلیت های فناوری اطلاعات می تواند به موفقیت فعالیت های کارآفرینی شرکت ها کمک کند

و توانایی آنها را برای تخصیص سریع و با دقت منابع به طرح‌های جدید، بهبود زمان چرخه، توسعه محصول و نوسازی سازمان در جهت پیشبرد فرصت های جدید افزایش دهد.

شرکت های با سطوح بالای فعالیت های کارآفرینی، تمایل به:

  • سرمایه گذاری بیشتر در توسعه و بهبود محصول،
  • شناسایی و تغییر گستره کسب و کار جدید
  • و بازتعریف فرآیندها دارند که در نتیجه آن عملکرد توسعه محصول جدید می تواند افزایش یابد.

از این رو برای گسترش استفاده از IT در کشور باید نسبت به ایجاد زیر ساخت های مناسب زیر اقدام نمود:

  • زیرساخت های مخابراتی،
  • امنیت در تبادل اطلاعات،
  • تدوین قوانین و مقررات حقوقی مناسب،
  • بستر سازی فرهنگی و آشنا نمودن مردم و بنگاه های اقتصادی با مزایای تجارت الکترونیکی و پرداخت الکترونیک،
  • ایجاد پهنای باند اینترنت با سرعت بالا
  • و کاهش هزینه آن و همچنین استفاده آن برای عموم .

 

 سایت پودمانی : پاسخ تشریجی پروژه من صفحه 77 کتاب مدیریت تولید

اخیرا نقش IT در فرایند های سازمان، از قبیل تولید و فروش رشد چشمگیری داشته است.

استفاده از فناوری اطلاعات علاوه بر اثر روی طبیعت کار و محیط کار نحوه رقابت سازمان ها را هم تغییر داده است.

IT موجب توسعه و بهینه سازی عملیات داخلی سازمان ها، کاهش هزینه های داخلی و تسریع در امر تولید شده است.

کاهش هزینه ها، فرصت سودآوری حتی در قیمت پایین تر برای محصولات را نیز ممکن ساخته است.

با سرعت عمل رساندن محصول به بازار، دسترسی به سود سریع تر رخ می دهد.

IT به یاری فرایندهای بازاریابی و فروش آمده و سرعت عمل در بازاریابی را خصوصاً در مواردی که محصولات جدید موجب کاهش قیمت و پایمال شدن فرصت ها می شود، بهبود بخشیده است ،

اطلاعات از مشتری در اختیار عوامل فروش در سازمان قرار گرفته و نیاز مشتری به موقع تشخیص داده می شود.

محاسبه قیمت دقیق محصول متناسب با نیاز و منابع هر مشتری امکان پذیر است.

بکارگیری سیستم های IT فرایندهای خرید را ساده تر و سریع تر نموده است.

نقش IT تنها به خرید محصول توسط مشتری ختم نمی شود؛ بلکه می تواند خدمات مشتری را از طریق حفظ اطلاعات عمومی از هر مشتری و اطلاعات ارتباطات مشتری توسعه و بهبود ببخشد.

استفاده از فن آوری اینترنت، حتی در شرکت های کوچک یا متوسط غیر قابل اجتناب است.

پس از ایجاد زیر ساخت های فیزیکی، شرایط فرهنگی برای همکاری، هماهنگی و اشتراک اطلاعات و دانش روز ضروری است.

پروژه من صفحه 77 کتاب مدیریت تولید

گرچه پیاده سازی موفق زیر ساخت همکاری در تجارت الکترونیکی نیاز به یک سرمایه گذاری اساسی دارد اما از طریق ارتباطات پیشرفته و همکاری پرسنل که در مراکز مختلف مشغول اند به سرعت این نوع سرمایه گذاری ها جبران می شود.

با این روند شرکت ها فرایندهای کاری خود را تسریع بخشیده و قادر به تولید خدماتی می شوند که هرگز قبل از این ها و در دنیای محدود و بسته سنتی نمی-توانستند عرضه کنند.

تجارت الکترونیکی از طریق فناوری اطلاعات(IT) از جمله بسته جهانی اینترنت، دارای پتانسیل قوی در ایجاد فرصت های تجاری جدید، شغل های جدید و ثروت فراوان است.
شرکت هایی که دارای اطلاعات هستند شرایط برتری در رقابت پیدا می کنند.

اما شرکت هایی که فرهنگ توسعه و اشتراک دانش و اطلاعات را در بسته تولید و توزیع اطلاعات ایجاد و تقویت می کنند به موفقیت بزرگ تری دست می یابند .

یکی از حوزه های فناوری اطلاعات تجارت الکترونیک می باشد که در آن طرفین ذینفع به جای تبادلات فیزیکی یا تماس مستقیم فیزیکی به صورت الکترونیکی تعادل می کنند.

برخی از مزیای تجارت الکترونیک عبارتند از:

  1. تجارت الکترونیک زمان بین سرمایه گذاری و دریافت محصولات و خدمات را کاهش می دهد.
  2. تجارت الکترونیک به رقابت کسب و کارهای کوچک یا سازمان های بزرگ کمک می-کند.
  3. تجارت الکترونیک هزینه فروش و بازاریابی را کاهش می دهد.
  4. تجارت الکترونیک باعث ارائه خدمات بهتر به مشتریان می شود.

تجارت الکترونیک باعث تسهیل تجارت جهانی شده و به سازمان ها کمک می کند تا در بازارهای جهانی نفوذ کنند .

بنگاه های کوچک اقتصادی می توانند با استفاده از بکارگیری فناوری اطلاعات زمینه رقابت با دیگر شرکت ها را برای خود فراهم سازند .

فناوری پیشرفته اطلاعات در حال تغییر دادن شیوه های مدیریت در سازمان ها و مهندسی مجدد است و همچنین تغییرات بسیار زیادی را در بازاریابی شرکت ها ایجاد نموده است.

که همین امر باعث سقوط بسیاری از شرکت ها در دنیا گردیده و شرکت های غول پیکر را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است.

شبکه اینترنت یکی از مهم ترین شبکه ها جهت بازاریابی شرکت ها محسوب می گردد.

شرکت ها می توانند از این طریق فاصله ها را کاهش داده، محصولات خود را در هر کجای دنیا به فروش برسانند و این مسأله خود باعث رقابت شدیدی در بین آن ها شده است.

شرکت هایی که از فناوری اطلاعات استفاده می کنند، می توانند در این نبرد جهانی موفق تر باشند.

یکی از نتایج عمده تکنولوژی اطلاعات (IT) تمرکز گرایی است.

بدین معنی که می توان کارها را از راه دور انجام داد بدون آنکه لازم باشد تا در محل حضور فیزیکی و مستمر داشت.

این ویژگی بر کوتاه شدن فواصل زمانی و مکانی به عنوان یک ابر شاهراه تأکید دارد.

با پیشرفت فناوری اطلاعات مشتریان قادرند در مقایسه با گذشته اطلاعات وسیع تری را نسبت به کیفیت تولیدات و خدمات مورد نظر خود به آسانی به دست آورند.

امروزه فناوری اطلاعات به طور وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد و ضرورت بکارگیری و نقش IT در صنایع کوچک جهت پیشرفت و بهره وری کاملاً مشهود است.

البته در بکارگیری فناوری اطلاعات در این صنایع محدودیت ها و مشکلاتی وجود دارد که عبارتند از:

4 مشکل مهم در بکارگیری فناوری اطلاعات در صنایع

  1. کمبود امکانات مالی و عدم اولیت بندی در تخصیص سرمایه:
    • بکارگیری IT نیازمند سرمایه گذاری و اختصاص بودجه لازم از سوی شرکت ها و سازمان ها است.
  2. مدیران صنایع کوچک و متوسط:
    • مدیران این صنایع به انداره کافی در جریان نقش IT نیستند.
  3. عدم هماهنگی بین نیازهای مدیران و کارکنان بخش IT:
    • این افراد نیازهای اطلاعاتی مربوط به مدیران را درست درک نمی کنند و تنها به تکنولوژی علاقه مندند.
  4. آموزش و زیر ساخت نامناسب:
    • نیروهای انسانی آموزش مناسب جهت طراحی، پیاده سازی و توانایی استفاده از IT را ندارند.
    • همچنین زیرساخت نامناسب شبکه های ارتباطی و مخابراتی مانند:
      • پایین بودن سرعت اینترنت
      • و بالا بودن هزینه استفاده از آن از دیگر محدودیت ها می باشد

 

پروژه من صفحه 77 کتاب مدیریت تولید

وب سایت پودمانی

پاسخ فعالیت ها و کار در منزل درس مدیریت تولید را از وب سایت پودمانی به راحتی دریافت کنید.

طرح درس روزانه، طرح درس سالانه و نمونه سوالات دروس را از سایت پودمانی دریافت کنید

پژوهش کنید

پاسخ پژوهش کنید درس مدیریت تولید  را به راحتی از سایت پودمانی دریافت کنید.

کار در کلاس

پاسخ کار در کلاس در مدیریت تولید و کار در منزل را در سایت پودمانی مطالعه کنید

فکر کنید

ایده های جالب برای بخش فکر کنید کتاب مدیریت تولید را در سایت پودمانی دنبال کنید.

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!