پاسخ کار در کلاس صفحه 76 کتاب مدیریت تولید
در این پست به انتشار پاسخ کار در کلاس صفحه 76 از کتاب مدیریت تولید پرداخته ایم.
در این مطلب شما میتوانید بصورت کامل پاسخ کار در کلاس را مشاهده کنید و از آن استفاده کامل ببرید.
در این مطلب شما میتوانید بصورت کامل پاسخ کار در کلاس را مشاهده کنید و از آن استفاده کامل ببرید.
سوال کار در کلاس صفحه 76 کتاب مدیریت تولید :
چند محصول تولید داخل را نام ببرید که با موفقیت، تجاری سازی شده اند و آنها را بامحصولات غیرموفق مقایسه کنید و دلایل تجاری سازی موفق و غیر موفق محصولات را نام ببرید.
متن فوق عنوان سوال کار در کلاس صفحه 76 کتاب مدیریت تولید می باشد. حال در ادامه به پاسخ به این سوال می پردازیم.
به منظور سهولت در دریافت پاسخ فعالیت ها و جلوگیری از اتلاف زمان برای جستجوی پاسخ ها در سایت، سایت پودمانی فایل گام به گام پودمان های مختلف درس مدیریت تولید و از جمله پودمان سوم را در اختیار شما عزیزان قرار داده است برای دریافت و دانلود فایل گام به گام پودمان سوم روی لینک زیر کلیک نمایید:
دانلود فایل گام به گام پودمان سوم
پاسخ کار در کلاس صفحه 76 کتاب مدیریت تولید
در پاسخ به این سوال از کتاب مدیریت تولید که در صفحه 76 بیان شده است باید گفت :
نمونه های موفق :
شرکت ال جی:
از دیگر شرکتهای موفق در زمینهی توسعه بازار میتوان به شرکت ال جی اشاره کرد. این شرکت در این راستا بر مواردی از قبیل تقویت مزیتهای رقابتی در محصولات دیجیتال، تأکید بر تنوع و تمایز در محصولات، جستجوی دائم فرصتها، افزایش کارایی سازمانی، کاهش و حذف ضعفهای هزینهساز سازمانی و گسترش بازارهای جهانی (از جمله بازارهای کشور چین) تأکید دارد.
از طرف دیگر شرکت الجی اقدام به تشکیل ائتلاف با شرکتهای مایکروسافت، جنرال الکتریک و IBM کرده است.
شرکت مهرتاش سپاهان ایران:
موارد مطرح شده در استراتژی این شرکت عبارتند از:
• شناسایی و تعریف کالاهای استراتژیک
• بومیسازی محصولات مصرفی که سابقهی تولید در کشور را ندارند
• تهیه و تدوین برنامهی فروش و الویتبندی فروش محصولات
• مشارکت با شریک خارجی معتبر
• صادرات محصولات روغنی
• تفکیک و الویتبندی بازارهای قدیم و جدید
کار در کلاس صفحه 76 کتاب مدیریت تولید
نمونه های ناموفق:
شرکت نوکیا:
اگرچه شعار اصلی شرکت نوکیا مرتبط کردن انسانها با یکدیگر بود اما در ادامهی مسیر فعالیت به دلیل عدم شناخت بازار و عدم توجه کافی به توسعه بازار با شکست و ورشکستی مواجه شد. بهمنظور غلبه بر مشکلات پیش آمده و برای احیای برند خود به سوی تشکیل ائتلاف استراتژیک باشرکت مایکروسافت قدم برداشت تا بتواند نسل جدیدی از تلفنهای همراه را به بازار عرضه دارد.
شرکت صنایع الکترونیک صنام:
در محیط پرتلاطم کسب و کار و تغییرات سریع فناوری صنعت الکترونیک، شرکت صنام رتبهی چهارم در تولید کشور را به خود اختصاص داده است. صنام به منظور حفظ جایگاه از یک طرف و گسترش فعالیتهای خود از طرف دیگر به استراتژی توسعه بازار روی آورده و گزینههای متفاوتی در پیش رو دارد. با گزینههایی از قبیل فعالیتهای ترفیعی، بهبود کیفیت محصولات و تولید مدلهای جدیدتر در جستوجوی بازارهای جدیدی برای خود است.
این شرکت با استفاده از مدل کاتلر با بررسی بازارها و مناطق جغرافیایی جدید، تهدیدها و فرصتها و تطبیق با نقاط قوت و ضعف خود اقدام به انتخاب استراتژی کرده است.
استراتژیهای متناسب با شرکت صنام استراتژی نفوذ در بازار،استراتژی توسعه محصول، استراتژی متنوعسازی و در نهایت استراتژی توسعه بازار بوده است.استراتژی توسعه بازار برای این شرکت رشد سرمایهگذاری و تقویت سیستم مدیریت بازار را پیشنهاد داد؛ اما در نهایت صنام نتوانست جایگاه خود را در بازار حفظ نماید و با شکست مواجه شد.
شرکت سهامی عام کف (داروگر):
این شرکت که تحت عنوان داروگر نیز شناخته میشود، اگرچه از اولین شرکتها در زمینهی تولید مواد شوینده در ایران بوده و دارای ۱۲ شرکت زیرمجموعه میباشد، اما بهدلیل عدم شناخت از بازار و رقبا و بیتوجهی به استراتژیهای رقابتی در توسعه بازار بعد از گذشت نزدیک به ۹۰ سال از سابقه فعالیت و پیشرو بودن در ارائه محصولات با ورشکستی مواجه شده است.
کار در کلاس صفحه 76 کتاب مدیریت تولید
وب سایت پودمانی
پاسخ فعالیت ها و کار در منزل درس مدیریت تولید را از وب سایت پودمانی به راحتی دریافت کنید.
طرح درس روزانه، طرح درس سالانه و نمونه سوالات دروس را از سایت پودمانی دریافت کنید
پژوهش کنید
پاسخ پژوهش کنید درس مدیریت تولید را به راحتی از سایت پودمانی دریافت کنید.
کار در کلاس
پاسخ کار در کلاس در مدیریت تولید و کار در منزل را در سایت پودمانی مطالعه کنید
فکر کنید
ایده های جالب برای بخش فکر کنید کتاب مدیریت تولید را در سایت پودمانی دنبال کنید.