Warning: Declaration of ElementorPro\Modules\Posts\Skins\Skin_Content_Base::register_controls(Elementor\Widget_Base $widget) should be compatible with Elementor\Controls_Stack::register_controls() in /home/poodmani/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/post-content.php on line 30
   

پژوهش کنید صفحه 75 مدیریت تولید

پاسخ پژوهش کنید کتاب مدیریت تولید

پاسخ پژوهش کنید صفحه 75 کتاب مدیریت تولید

در این پست به انتشار پاسخ پژوهش کنید صفحه 75 از کتاب مدیریت تولید پرداخته ایم.
در این مطلب شما میتوانید بصورت
کامل پاسخ پژوهش کنید را مشاهده کنید و از آن استفاده کامل ببرید.

کتاب مدیریت تولید

سوال پژوهش کنید صفحه 75 کتاب مدیریت تولید :

بررسی کنید که چه روش هایی برای تحلیل بازار و محصول جدید وجود دارد؟

 

متن فوق عنوان سوال پژوهش کنید صفحه 75 کتاب مدیریت تولید می باشد. حال در ادامه به پاسخ به این سوال می پردازیم.

به منظور سهولت در دریافت پاسخ فعالیت ها و جلوگیری از اتلاف زمان برای جستجوی پاسخ ها در سایت، سایت پودمانی فایل گام به گام پودمان های مختلف درس مدیریت تولید و از جمله پودمان سوم را در اختیار شما عزیزان قرار داده است برای دریافت و دانلود فایل گام به گام پودمان سوم روی لینک زیر کلیک نمایید:

دانلود فایل گام به گام پودمان سوم 

پاسخ پژوهش کنید صفحه 75 کتاب مدیریت تولید

در پاسخ به این سوال از کتاب مدیریت تولید که در صفحه 75 بیان شده است باید گفت :

 با تجزیه و تحلیل بازار می توان راهبردها و سازوکارهای مناسب برای ادامه فعالیت یک بنگاه اقتصادی را طراحی کرد. تجزیه و تحلیل بازار بدون پژوهش مستمر میسر نمی گردد. 

از طریق بررسی مستمر نیازهای بازار می توان سطح تولید اقتصادی مطابق با کیفیت موردنظر مشتریان قیمت مناسب و همچنین توزیع کارامد را برنامه ریزی کرد و فروش محصولات را تضمین کرد. در نهایت اینکه شناخت فرصت های تجاری و بهره گیری مناسب از این فرصت های از دیگر مزایای تجزیه و تحلیل بازار است.

با استفاده از تجزیه و تحلیل بازار می توان به موارد زیر پی برد:
1 – اندازه بازار هدف به لحاظ میزان خرید و مصرف کالای مورد نظر .
2 – رشد بازار هدف چگونه است .
3 – تقسیمات جمعیتی بازار به لحاظ عرضه و تقاضا .
4 – شناخت رفتار خریداران و سبک زندگی افراد آن جامعه .
5 – شناخت واسطه ها در بازار


تحلیل بازار باید شامل یک مرور کلی از صنعت شما، نگاهی به بازار هدف، تحلیل رقبای کسب ‌وکار، پیش بینی های تجاری و هرگونه الزامات قانونی کسب‌ وکار شما باشد. 

پژوهش کنید صفحه 75 کتاب مدیریت تولید

بخش بازار هدف طرح کسب و کار شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • شخصیت مشتریان
  • حجم و اندازه بازار

تجزیه و تحلیل رقبا باید شامل موارد زیر باشد:

  • بازار
  • نقاط قوت و ضعف رقبا
  • اهمیت بازار هدف شما برای رقبا 
  • موانع ورود
  •  

فرصت های پیش روپیش بینی ها شامل :

  • سهم بازار
  • قیمت گذاری حاشیه سود ناخالص می باشد.

پژوهش کنید صفحه 75 کتاب مدیریت تولید

مقررات بدین معناست که :آیا مقررات دولتی خاص یا محدود کننده ای برای بازار شما وجود دارد؟ اگر دارد، باید در این قسمت آن ها را بیاورید و توضیح دهید چگونه با آن ها تطبیق پیدا می کنید. شما همچنین باید هزینه های این تطبیق را هم متذکر شوید. اگر شما به دنبال سرمایه گذار یا وام بانکی هستید، پرداختن به این مسئله ضروری است و همه چیز باید در چهار چوب قانون و طبق آن باشد.
آزمایش محصول در بازار،تعیین استراتژی مارکتینگ،ارزش منحصر به فرد،راه اندازی کمپین مارکتینگ،نظارت بر چرخه عمر محصول، هدفگیری مشتریان نیز از عوامل تأثیرگذاردر بحث تجزیه و تحلیل بازار می باشد.

حال سئوال این است که چگونه می توان داده های تجزیه و تحلیل بازار را به دست آورد؟
باید گفت تجزیه و تحلیل بازار از صنعت به صنعت و شرکت به شرکت متفاوت است. حقیقت تلخ این است که برخی از اطلاعاتی را که شما می خواهید ممکن است به صورت عمومی در دسترس نباشد. کمی تخمین خوب است ولی باید بخش عمده ای از اعداد و ارقام خود را بر اساس واقعیات بنا کنید. 

چند راه شروع تحقیقات بازار عبارتند از:
1- مشتریان فعلی شما
2-اداره کل گمرک کشور
3-وزارت صنعت، معدن و تجارت
4- اداره کل آمار کشور
5- اتحادیه ها و اصناف تجاری
6-اتاق های بازرگانی
7-اینترنت

پژوهش کنید صفحه 75 کتاب مدیریت تولید

وب سایت پودمانی

پاسخ فعالیت ها و کار در منزل درس مدیریت تولید را از وب سایت پودمانی به راحتی دریافت کنید.

طرح درس روزانه، طرح درس سالانه و نمونه سوالات دروس را از سایت پودمانی دریافت کنید

پژوهش کنید

پاسخ پژوهش کنید درس مدیریت تولید  را به راحتی از سایت پودمانی دریافت کنید.

کار در کلاس

پاسخ کار در کلاس در مدیریت تولید و کار در منزل را در سایت پودمانی مطالعه کنید

فکر کنید

ایده های جالب برای بخش فکر کنید کتاب مدیریت تولید را در سایت پودمانی دنبال کنید.

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!